Известие

Collapse
No announcement yet.

Мнения за поведение на 156 при зимни условия...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Бавно размразяване ли...ако е стояла отвън за 5-6 мин предното стъкло с помоща на шпакла и духането в прозореца, се оправя. За 3 км има градус над 50, и духа топло!
    sigpic
    Gulfstream G650 with Italian design...

    Comment


    • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
      При еднаква маса и различна контактна повърност, се получава различно повърхностно налягане кг/см2 => различни сили на триене при приплъзване.

      1.Малка контактна повърхност => по-голямо налягане => по-голямо сцепление;
      2.Голяма контактна повърхност => по-малко налягане => по-малко сцепление.
      Спорно - ако теоретично приемем че е така, и с уговорката че това може би важи само за сняг, идва момента в който това по голямо налягане може и да оказва по голям натиск на единица площ, но масата на колата, и инерционния и момент са константни, и тогава те се разпределят върху по малка единица площ, и съответно тая единица въпреки че има по голямо сцепление, тя търпи и по голям инерционен момент.....държа да се знае че говоря за лед, и зимна гума......мисля че е излишно да се спори са сухо....
      "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
      F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

      Comment


      • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
        Спорно - ако теоретично приемем че е така, и с уговорката че това може би важи само за сняг, идва момента в който това по голямо налягане може и да оказва по голям натиск на единица площ, но масата на колата, и инерционния и момент са константни, и тогава те се разпределят върху по малка единица площ, и съответно тая единица въпреки че има по голямо сцепление, тя търпи и по голям инерционен момент.....държа да се знае че говоря за лед, и зимна гума......мисля че е излишно да се спори са сухо....
        Колега, много логично го казваш, но аз с по-широки гуми имам доста големи затруднения зимата , говоря предибно за тръгване. А така като чета колегите с 15-16ки джанти и по-тесни гуми казват , че нямат проблеми , а не виждам с какво тяхната кола се отличава от моята.
        Alfa Romeo 156 2.0 TS `99 V3 | BN RICH/DISTINTIVE | Remapped by O.E.Motorsport., Eibach Black Springs, 17'' Rims, V6 Intake mod, Denso Iridium spark plugs, Lighten pulley crank

        Comment


        • Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
          Това не е проблем на Алфата, нито на модела 156.

          Това си е проблем на дизелите, май ...
          аз я сравнявам и с други дизели..пак прекалено бавно загрява
          Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9JTD '01 - ex
          Alfa Romeo GT Black Line 1.9JTDm 150hp

          Comment


          • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            Спорно - ако теоретично приемем че е така, и с уговорката че това може би важи само за сняг, идва момента в който това по голямо налягане може и да оказва по голям натиск на единица площ, но масата на колата, и инерционния и момент са константни, и тогава те се разпределят върху по малка единица площ, и съответно тая единица въпреки че има по голямо сцепление, тя търпи и по голям инерционен момент.....държа да се знае че говоря за лед, и зимна гума......мисля че е излишно да се спори са сухо....
            Абсолютно говорим за зимни настилки /нали такава е темата/ - сняг, лед, киша...

            Естествено, при сухи настилки имаме големи сили на триене и широката гума дава по-добро сцепление и по-добра стабилност...

            Comment


            • Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
              Бавно размразяване ли...ако е стояла отвън за 5-6 мин предното стъкло с помоща на шпакла и духането в прозореца, се оправя. За 3 км има градус над 50, и духа топло!
              да! а със спрей за размразяване за прозорци става за 30 секунди размразяването..ама последния път като валя сняг и после дъжд колата работи 30-40мин на място и не се размрази като хората..като от време на време излизах с шпаклата
              Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9JTD '01 - ex
              Alfa Romeo GT Black Line 1.9JTDm 150hp

              Comment


              • Първоначално публикувано от CrazyElement Покажи съобщение
                Колега, много логично го казваш, но аз с по-широки гуми имам доста големи затруднения зимата , говоря предибно за тръгване. А така като чета колегите с 15-16ки джанти и по-тесни гуми казват , че нямат проблеми , а не виждам с какво тяхната кола се отличава от моята.
                В случая коментираме само на лед.....снега е друго - и предимствата на по широката гума са най - вече при спиране, счита се че по тясната може ти позволи една идея повече страничен натиск......преди години когато зимните гуми станаха по масови, и КАТ по масово почнаха да леят мозък за тях, в ЯЛ две аверчета проведоха следния опит, придружен с бас - двамата имат фиатки, единия си взе 14ки зимни, другия 15ки..... една и съща мишелинка, просто различен размер на стъпката, диаметъра външно е същия - на едната фиатка отдясно 15ки, отляво 14ки......равен утъпкан сняг, без абс, улица с 2 платна, спиране от 30 40 кмч - сите пъти колата тръгва да се завърта към страната на 15ките.......е няма как да се убедя че по малката гума дава повече сцепление при спиране - ся като сцепление странично не знам, нямахме полигон на разположение.......

                ---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:57 ----------

                Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                Абсолютно говорим за зимни настилки /нали такава е темата/ - сняг, лед, киша...
                С тебе по горе коментирах само лед, сняг и киша са друго...
                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                Comment


                • Eдно не мога да разбера само, има си инструкций от производителя за определен размер гуми в зимен сезон, е как може да изказвате "компетентно" мнение след като не сте спазили това, и какво очаквате в крайна сметка?
                  Разбирам да кажете с такива гуми колата се държи еди как си, ама да твърдите че е нестабилна и непроходима по принцип, това някак си е ...
                  На който не му харесва, ми да си купи джипка. Аз лично съм доволен от проходимоста на колата.
                  Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                  Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                  Горе главата, нищо че е празна...

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                    Оня ден спорих с един хайван теоретично на лед с по широки или с по тесни гуми е да си без значение латна или зимна - по принцип......не знам защо битува мнението че винаги по тясната е по добре.....
                    Първоначално публикувано от spe4elist Покажи съобщение
                    При еднаква маса и различна контактна повърност, се получава различно повърхностно налягане кг/см2 => различни сили на триене при приплъзване.

                    1.Малка контактна повърхност => по-голямо налягане => по-голямо сцепление;
                    2.Голяма контактна повърхност => по-малко налягане => по-малко сцепление.
                    Ето едно много правилно мнение дадено от колегата spe4elist...Веднага си спомням във WRC когато са на сняг не случайно карат с много тънки гуми...И явно точно заради това което каза и колегата...Още веднъж браво!
                    156 2.4JTD 136+ PS

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от kalojan Покажи съобщение
                      друго - дръжките на вратите..замръзват и няма отваряне..

                      уплътненията не са ли проблемни също? мойте са ок, та не мога да го кажа..

                      мокетчето под задните калници - по него много хубаво се лепи кишата, замръзва и става на камък...трудничко се маха

                      Колега мойте дръжки НИКОГА не ми се е налагало да ги размразявам, пръскам със спрей и прочие, а колата е "уличница" и седи пред блока на студ/сняг/дъжд/пек целогодишно...

                      Уплътненията на вратите ги мацнах 2 пъти профилактично преди Нова Година със силиконов спрей и също не са ми замръзвали...

                      ВИЖ за скапания мокет под калниците съм напълно съгласен! Как може да сложат такъв материял там просто нямам думи! Една пластмаса къде, къде по-добре щеше да седи
                      Ясно, че в тоя форум - слаб пияч, бияч, ебач и слаб шофьор няма, ма нема смисъл да се фалим..

                      FIAT Coupe 16VT
                      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD

                      Comment


                      • И аз да се изкажа по темата. на сняг и по скоро лед, като чукна спирачката и колата заминава. няма спиране, педала трепери, колата заминава и най-добре е да се пусне спирачката и да почнеш леко да припомпваш. за недозавиването също съм съгласен с някои колеги (за сняг/лед говоря). проблем с накладки нямам, на мокро- сухо колата спира уникално добре, но види ли сняг-лед АБС-а се побърква. зимата ми се иска да го няма. други системи за управление нямам. с две думи... на сняг и лед колата не ми допада, 10 месеца в годината колата е несравнима, изключително стабилна, спирачната система е много добра...

                        п.п. да добавя и, че задницата никога не се е опитвала да ме изпревари на лед и сняг, колата не спира, но и не се занася. държи права линия...

                        Алфата е супер кола и никога не ме е оставяла на пътя, но знаете кое оказва най-голямо значение нали....устройството

                        Желая късмет на всички ви и умната в тая зима...

                        Comment


                        • Първоначално публикувано от assassin's Покажи съобщение
                          добре де а за какво говорим?дай ми една кола която нито буксува,нито занася на лед!то 4х4 кола се мята вие тук изкарахте форТ ескот 93г че бил в пъти по добре от алфата е нали и него го карам!хайде сега истинския смисъл на питането какъв е!аз от опита който имам с коли е че има ли сняг или лед колата си е направо шейна!то за това се кара и бавно ако искаш да се трепеш може и с 200 по леда!за мен алфата си е мн добре
                          Аз казах, че моето мнение е такова!
                          Никой не съм обвързал с него!
                          Не знам защо, винаги НАШЕТО трябва да е най хубавото... гледай малко по обективно!
                          Не намесвам буксуване и т.н., защото всяка кола буксува малко или много и там най важна роля играе гумата. Говоря за стабилност - применрно при леки завой, при смяна на настилката лед>сняг>асфалт>сняг и т.н.
                          Не се заяждай за глупости - за форда казах какво мисля , не го сравнявам като кола въобще...

                          btw - В WRC карат с тънки гуми , ама с шипове....

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от cyberhill Покажи съобщение
                            btw - В WRC карат с тънки гуми , ама с шипове....
                            Изключително важно уточнение.....
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от cyberhill Покажи съобщение
                              ...

                              btw - В WRC карат с тънки гуми , ама с шипове....
                              Със шипове /за увеличаване на ефекта/, НО - върху тънки гуми... Къде сте видяли шипове върху широки гуми?

                              Comment


                              • Шиповете допринасят достатъчно за сцеплението, ако сложат по широки гуми ще са по бавни....
                                "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                                F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                                Comment

                                Working...
                                X